Yoga og Pilates

Kom og hver med til en skånsom træning af kroppens muskler med smidige langsome bevægelser. 

Øvelser er enkelt og du opnår bedre styrke, øget muskel spændining, bedre blodomløb,

dybere mere effektiv vejrtrækning  samt mange andre gode egnskaber for kroppen.

Kroppen taler for sig selv.

DET ER VIGTIG AT DU LYTTER TIL DIN KROP.

Respekter din krop og lad være med at over anstrænge den. Ved at kaste dig ud i for meget og for hurtig øvelser. 

VI ER ALLE FORSKELLIGE I VORES KUNNEN, DERFOR VÆRE TRO MOD DIG SELV. 

Du vil først ofte mærke effekten senere. PAS GODT PÅ DIG SELV. 

Jeg guider dig til en rolig Yoga og Pilates time. Vi laver nogle forskellige øvelser, hvor du kommer hele vejen rund om din krop  ;-) 

En del af mine kursister spørger mig, hvad er forskel i Pilates og Yoga. Her kommer der en lille forklaring af en stor helhed i yoga og pilates praksis. 

 

Pilates grundprincipper.

Koncentration

Afslapning

Centrering

Vejrtrækning

Koordination

Holdning

Flydende bevægelser

Udholdenhed

 

Hemmelighed bag Yoga er 

Åndetrætsøvelser   

Energi og vejrtækning

Kontrol

Stilling

Bevidsthed og kocentration

Stilhed

Afslappenhed

 

 Til fælles i Yoga og Pilates praksis er kropsholdning. En naturlig og neutral kropsholdning.  Der arbejdes fra fødderne,gennem benene og bækkenet, op i gennem kropsstammen. Arme og hovedet /halsen  kropsholdning meget ens.  0sv Vi har kontakt til hele kroppen. 

Åndetræts teknikken ligner hinanden i Yoga og Pilates. Begge trænings tekkniker bruges bevidst vejrtrækning. 

I Pilates arbejdes der med de dybere mavemuskler . I pilates ånder du altid ud når du udfører bevægelser uanset strækning el bøjning. 

I Yoga ånder du altid ind når du har en  udtrækning og du ånder ud når du laver en bøjning.

 NAMASTE´

 Jeg glæder mig til at møde dig i min Yoga og Pilates time